Wednesday, June 23, 2010

Apabila Putus Cinta



-->Topik Dr. Cinta kali ni ialah tentang PUTUS CINTA..
korang pernah tak mengalami saat putus cinta?? Kalau dibuat kajian ke atas semua manusia di atas muka bumi ini. Pasti dapatan kajian menunjukkan hampir 100%
manusia yang ada di muka bumi ini
pernah putus cinta..





Apa korang rasa ye bila putus cinta?? Mesti sakit sangat2 kan?? Sedih..kecewa..dan macam2 perasaan ada.. waktu tu lah rasa mcm dunia berhenti berputar.. tak gerak2.. rasa lama jek.. Apabila sang kekasih mengucapkan “ kita putus”, “ saya dah tak selesa ngan awak”, “ perasaan sayang saya pada awak semakin kurang”, “saya rasa mcm dah tak minat lagi nak bercinta”, pasti saat tu rasa jantung berhenti berdegup dan mcm2 perasaan hadir memenuhi jiwa kita..
Betul tak??





Then kita mesti rasa risau nak ditinggalkan sang kekasih dah berusaha mencari jalan untuk memperbaiki hubungan tersebut supaya ianya tidak berakhir. Ya, pada masa inilah mcm2 perkara kita akan buat dengan niat untuk mengambil hati sang kekasih tersebut. Tapi, faham2 lah, orang kalau dah tak minat dan tak suka, apa kita buat pasti semua salah. Makin kita cuba
dekat makin tulah mereka makin jauh.
Huh!! Kenapa ye?? (~_~)#@$**




Bila tengok keadaan sekeliling dan tengok drama atau filem2 yang ditontonkan, sebenarnya itulah hakikat sebenar kehidupan masyarakat kita. Apabila seseorang tu putus cinta pasti akan memberikan dua kesan sama ada kesan positif atau kesan negatif. Bagi yang tak kuat pasti macam2 hal yang akan dilakukan seperti mogok makan (bagus untuk mereka yang berbadan besar dan ingin kurus), mengurungkan diri, menangis 24jam tanpa henti, dan yang paling ganas ada yang sanggup bunuh diri. Tapi bagi mereka yang memang kuat hatinya pasti dia akan menerima dengan tenang, pergi bercuti, bersuka ria dengan teman2 dan mungkin ada yang terus cari kekasih baru
(yang ni aku suka..yeahhh!!)(>_~)V


jangan bunuh diri mcm ni ya!! (^_^)V



Hakikatnya, kalau melibatkan hati memang
sukar untuk kita kawal.Kita sendiri yang perlu memilih
mana yang terbaik untuk kita bukannya orang lain. Setiap hubungan cinta yang kita bina pasti ada pasang surutnya. Andai cinta yang terjalin putus di tengah jalan, anggaplah memang bukan jodoh kita. Hati pasti dapat menerima dengan tenang. Cinta itu indah tapi sangat menyakitkan. Kalau kita dah buat keputusan untuk bercinta, kita perlulah sentiasa bersedia dan berani menerima apa saja risiko
bakal menimpa. Senang cerita, kalau takut dilanggar ombak jangan berumah di tepi pantai, ok!! (>_<)V




p/s: bab2 putus cinta ni aku paling suka lagu nih. Selalu aku berangan jadi hebat macam ni.hihi kalau putus cinta relax jek. Macam tak kesah pun..

Ketahuan

Dari awal aku tak pernah
Percaya kata-katamu
Karena ku hanya melihat
Semua dari parasmu

Terlanjur kau bilang padaku
Kau tak akan pernah selingkuh
Tetapi ternyata dirimu
Bermain di belakangku

Saat ku melihatmu
Kau sedang bermesraan
Dengan seorang yang ku kenal

Oo..ow.. Kamu ketahuan pacaran lagi
Dengan dirinya, teman baikku

Tapi tak mengapa, aku tak heran
Karena dirimu cinta sesaatku

Oo..Ow.. Aku ketahuan pacaran lagi
Dengan dirinya teman baikmu
Oo..Ow.. Aku ketahuan pacaran lagi
Dengan dirinya teman baikmu

No comments:

Post a Comment

My Scrapblog